Co u dětí podporujeme, rozvíjíme a učíme

  • Rozvoj sebeobsluhy a zdravých návyků.
  • Směřujeme děti k osvojování základních hygienických a stravovacích návyků.
  • Sebeuvědomění a rozvoj socializace a komunikačních dovedností dětí tak, aby byly připraveny na hladký vstup do mateřské školy.
  • Podporujeme představivost, kreativitu a fantazii dětí výtvarným tvořením vhodně vybraným a přizpůsobeným věku dětí.
  • Podporujeme sluchové vnímání zpěvem a hrou na Orffovy nástroje.
  • Seznamujeme děti s tradicemi souvisejícími s koloběhem roku.
  • Podporujeme zdravý pohyb dětí, tanečky, dětskou jógou a každodenním pobytem venku.
  • Učíme morálním hodnotám, laskavosti, kamarádství (i malinké děti dokážou s láskou pohladit svého kamaráda ve školce, podat mu hračku, či s citem utřít slzičku na tváři, když se mu stýská).
  • Zaměřujeme se na rozvoj estetického vnímání, upřednostňujeme hračky z přírodních materiálů (dřevěné, Montessori, hračky podporující rozvoj jemné motoriky a smyslového vnímání).
  • Čteme dětem pohádky, nejen před spaním.
  • Velmi důležitým prvkem v naší skupině je péče a výchova založená na respektujícím přístupu a komunikaci, jak mezi dětmi, tak i mezi pečujícími, protože děti se učí nejen hrou, ale také nápodobou nás dospělých.
  • Vytváříme harmonickou a pohodovou atmosféru.
  • Jsme ekologičtí – pěstujeme bylinky, třídíme odpad, respektujeme životní prostředí a učíme lásce k přírodě a ke zvířatům.
  • Stravujeme se v BIO kvalitě, dodavatelem služby v oblasti stravování je BIONEA.

Provozní informace

  • Provozní doba: 7:00h – 17h od pondělí do pátku.
  • Kapacita dětské skupiny v dolním patře je: 24 dětí.
  • Dětská skupina Matylda je určena dětem od 1 roku do 3 let.

 

  • Plenky i dudlík pro nás není problém, máme mnoho zkušeností s péčí o malinké děti.
  • Péče o děti je u nás založena na laskavém a respektujícím přístupu
  • Základem pro nás je, aby děti byly v bezpečném prostředí a měly dostatek času a prostoru na hru, která je pro ně v tomto raném věku naprosto stěžejní.
  • Harmonogram dne je pravidelný, navazuje, je pro děti předvídatelný.
  • Adaptace probíhají pozvolna, nenásilně. První dny, pouze hodinka pobytu ve skupince. Podle průběhu adaptace, po domluvě se začíná pobyt prodlužovat,  až do oběda.
  • Každý den začínáme přivítáním v komunitním kroužku + denní plánovaná aktivita.
  • Děti do ničeho nenutíme, ale snažíme se, aby všechny děti u nás našly to své.
  • Protože víme, jak důležité je, aby i sami rodiče cítili, že je o jejich dítě dobře postaráno, dbáme na každodenní informovanost ohledně průběhu dne vašich dětí. Vždy budete v obraze.

 

  • Naše tety – pečující jsou kvalifikované s bohatými profesními zkušenostmi v péči o děti.
  • Strava je zajištěna 3x denně, svačiny + oběd v BIO kvalitě (dovoz BIONEA) –  jídelíček.
  • Pitný režim nepřetržitě, dle potřeb dětí.

 

  • Zaparkování – přímo v objektu.
  • Docházku preferujeme celodenní (v případě potřeby, domluva možná).

 

Co si přinést do skříňky

  • Pohodlné a praktické oblečení do vnitřních prostor (ideálně tepláčky, tričko, triko s dlouhým rukávem).
  • Přezůvky s pevnou patou – bačkůrky pro pobyt ve třídě.
  • Oblečení pro pobyt venku. Přizpůsobit ročnímu období.
  • Holinky.
  • Kompletní náhradní oblečení pro případ potřeby.
  • Pleny (pokud je vaše dítě na plenách).
  • Dudlíček (pokud ho dítě používá např. na spaní).
  • Pyžamko k odpolednímu spánku.
  • Láhev na pití (podepsanou, nebo opatřenou nálepkou).
  • Oblíbená hračka (např. malý plyšák na spinkání).
Všechny věci dětem čitelně podepište.

Jak probíhá adaptace

Adaptace krok po kroku

 

  • První hodina adaptace probíhá v ranních hodinách od 8 h do 9 h. (před svačinkou odcházíte)
    – Adaptační hodinka se opakuje a následně se podle průběhu první hodinky domlouváme na dalším navyšování hodin. Budete vždy podrobně pečujícími tetami informováni, jak pobyt ve skupině probíhal.

 

  • Loučení zásadně neprodlužujte.
    Osvědčený postup pro odchod rodiče: pusa a pohlazení u dveří herny, úsměv na tváři a klid, rodič předává dítě do péče tetám a odchází, loučení nijak již neprodlužuje. Tety přebírají péči o zabavení dítěte, motivace na hračku, či jiný zájem dítěte. Čím kratší loučení, tím lépe. Nerozhodné postávání u dveří dětem nepomůže.
    Tip pro kreativní rodiče: namalované srdíčko od maminky na ručičce a to zůstává společně s dítětem ve skupince. Nebo pořídit malý sešitek a do něj maminka nalepí každý den veselou nálepku a dítě si sešit vezme s sebou a ví, že je od maminky. Tyto malé rituálky usnadňují empaticky pojmout adaptaci dítěte ze strany rodičů. Děti pak rády ukazují, co mají od maminek a pomáhá jim to nejen v samotném uklidnění, ale i v navázání vztahu s pečujícími tetami a ostatními dětmi.

 

  • Přineste klidně dudlíček, pokud dítě potřebuje.
    – Plyšáka, nebo cokoliv co má dítě rádo a na co je zvyklé (s čím si rádo hraje, na spinkání usínáčka, oblíbenou dečku).

 

  • Vaše rozhodnutí a psychická pohoda. Milí rodiče, nejdůležitější pro start adaptace je vaše rozhodnutí, že je vše v pořádku, jste srozuměni s faktem, že svěřujete své dítě do péče dětské skupinky, do kolektivu dalších dětí a do rukou profesionálních, laskavých a pečujících tet. To je základ a věřte, že u nás to je naprostá samozřejmost. Samy pečující jsou empatické maminky a velice dobře rozumí potřebám citlivé dětské duše. Je třeba, abyste byli v klidu a nepřenášeli na dítko své případné nejisté pocity z prvního většího odloučení. Dítě potřebuje vidět a cítit, že jste sami v pohodě, klidní a veselí. U nás to bude legrace a príma. 

 

  • Příprava ze strany rodičů, rodiny. Vaše dítko již dopředu motivujte. Vyprávějte si, že půjde brzo do „školičky“, že zde budou i jiné děti, že si bude s nimi hrát, bude mít okolo spoustu zajímavých hraček a že na něj čekají hodné tety, které se o něj postarají, když maminka s tatínkem budou v práci. Bude chodit ven na procházky. Ukazujte si třeba i v knížkách, jak taková „školička“ vypadá. Vyhledávejte přítomnost jiných dětí např. na hřišti, v hernách, na pískovišti, na návštěvách, aby již dítě bylo více zvyklé na cizí děti a kolektiv.

 

  • První schůzka. První schůzka a seznámení s prostory naší dětské skupinky probíhá vždy po provozní době, abyste se vy i vaše dítě mohli v klidu a nerušeně podívat, jak to u nás vypadá. Rodiče seznámíme, jak probíhá klasický den v naší dětské skupině, probereme vaše požadavky na docházku a představu o tom, co očekáváte. Zároveň si na této první schůzce převezmete k vyplnění Smlouvu o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině + potřebné formuláře k zápisu (seznam je zde na webu). Adaptace a docházka tedy započne od data stanoveného v řádně podepsané smlouvě (Smlouva o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině) a ve chvíli, kdy jsou dodány další potřebné dokumenty jako je Evidenční list, Posudek o zdravotní způsobilosti dítěte k přijetí do dětské skupiny (zde je důležité očkování, bez řádného očkování nelze přijmout dítě do skupiny) a Potvrzení o vazbě na trh práce. Veškeré dokumenty je důležité předat před zahájením docházky, nejpozději první den docházky, jinak nelze převzít dítě do kolektivu skupinky. Platba za školkovné se zasílá dopředu a to k 1. dni daného měsíce, nejpozději v den nástupu dítěte do skupiny a to bezhotovostně na bankovní účet 274006733/0600.

 

  • Den D. První adaptační hodinka u nás probíhá bez přítomnosti rodičů. Věřte, že tento adaptační proces je pro dítě lepší a přínosnější. V případě pobytu rodiče s dítětem k adaptaci víceméně nedochází, neboť dítě se stále soustřeďuje na svoji maminku či tatínka a proces adaptace tak postrádá smysl a prodlužuje se. Vzhledem k našim profesním zkušenostem máme s tímto adaptačním postupem daleko lepší výsledky. Ostatní děti v kolektivu bez rodičů, které jsou již zadaptované, následně pak hůře snášejí přítomnost cizích rodičů. Z adaptační hodinky vám zašleme sms zprávu s fotkou, abyste měli možnost sami vidět, že je vaše dítě v klidu a hodinku bez vás zvládá. Může se však stát, že i přes veškerou snahu je dítě natolik rozrušené a není k utišení, voláme rodiče zpět a ze školky odcházíte. Další den adaptaci opakujeme a postupně podle průběhu navyšujeme počet hodin v docházce.

 

  • Spinkání po obědě. Někteří rodiče se domnívají, že již druhý týden adaptace zvládne dítě bez problému spánek. To je uspěchané a rozhodně toto nedoporučujeme. Teprve pokud dítě zvládne několik dní dopolední pobyt, hraje si a zapojuje se samostatně do činnosti s ostatními dětmi, je čas na pokus o přespání. Jakmile dítě zvládne bez problému spát jednou týdně, jdeme dál a navyšujeme dny pro přespání po obědě.

 

  • Pravidelnost a důslednost v docházce. Velmi důležitá je pravidelnost. U adaptace je nesmírně důležité vydržet a dodržet pravidelnou docházku, pokud možno každý den, pak je adaptační proces rychlejší, účinný a přínosný. Každé dítě je individualita a reaguje odlišně, tudíž některé k nám přímo hned při první hodince vběhne do herny a jiné bude plačtivé. To je zcela normální a přirozený proces postupného odloučení od rodičů. Počítejte i s tím, že adaptaci obětujete první měsíc. Nechejte si při nástupu do zaměstnání dostatečnou rezervu a zapojte třeba i další členy rodiny, kteří dítě ráno přivedou do skupinky, nebo vyzvednou. Tatínci obvykle bývají klidnější a nejen, že se dokážou lépe s loučením vyrovnat lépe. Každopádně nemějte žádné obavy, společně kompletní adaptaci zvládneme. Není se čeho bát. 

 

  • Úspěšná adaptace. Zadaptované dítě na prostředí dětské skupiny je klidné, cítí se příjemně, bezpečně, nepláče, nemá strach, hraje si, zkouší nové činnosti a pokouší se navazovat kontakty s ostatními dětmi. Tento proces je individuální a nesmí se uspěchat.